Korttitapahtumien reklamointi 

Olet oikeutettu reklamoimaan korttimaksutapahtuman, mikäli et ole itse tehnyt tai valtuuttanut ostoa, et ole saanut tilattua tuotetta tai palvelua, tai vastaanottamasi tuote ei vastaa kuvausta. Voit myös reklamoida meille suoraan, jos kortilla ostamasi matka on peruuntunut matkanjärjestäjän tai lentoyhtiön konkurssin vuoksi.

Yleisiä ohjeita

Tee reklamaatio aina viipymättä, mikäli et saa asiaa selvitettyä myyjän kanssa kohtuullisessa ajassa. Jos reklamointi viivästyy, se saattaa vaikuttaa mahdollisuuteesi saada hyvitys korttitapahtumalle. 

Reklamointi-lomakkeen löydät täältä. Mikäli sinulla ei ole tulostusmahdollisuutta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme postittaa lomakkeen sinulle.  

Täytä oikaisupyyntö huolellisesti ja liitä mukaan tarvittavat lisätiedot. Kortinhaltijan tulee allekirjoittaa oikaisupyyntö. Muista, että reklamaatiotapauksessa tietoa ei voi olla koskaan liikaa. Puutteellisia reklamaatioita emme voi käsitellä. 

Voit skannata allekirjoitetun lomakkeen ja lähettää sen sähköpostitse osoitteeseen fraud.finland [at] handelsbanken.fi. Voit myös toimittaa oikaisupyynnön postitse osoitteeseen:

Handelsbanken Rahoitus 
Reklamaatiot
PL 537
00101 Helsinki

Mikäli tarvitset apua tai ohjeita reklamaation täyttämisessä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, p. 010 444 2600 ma-pe klo 9-21, la klo 10-18 ja su klo 12-18.

Ilmoitamme reklamaation saapumisesta joko sähköpostite tai kirjeellä. Mikäli et saa vahvistusta kahden viikon sisällä reklamaation lähettämisestä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.         

Saapumatta jäänyt tuote, palvelu tai virheellinen tuote

Yleisiä virheitä verkko-ostoksissa ovat esimerkiksi väärän tuotteen tai palvelun toimittaminen, toimittamatta jättäminen tai viallisen/vahingoittuneen tuotteen toimittaminen.

Jos tuotteen tai toimituksen kanssa tulee ongelmia, ole aina ensin yhteydessä liikkeeseen, josta tilauksen teit. On suositeltavaa ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan sähköpostitse, jotta keskustelusta jää kirjallinen todiste.

Jos tuote ei ole saapunut kuukauden kuluttua sen tilauksesta tai sovittuun toimituspäivään mennessä, voit reklamoida tapahtuman meille.

Tapahtumaliput

Mikäli olet ostanut liput tapahtumaan, tulee myyjälle antaa mahdollisuus toimittaa liput tapahtumapäivään saakka. Jos et saa lippuja, voit reklamoida tapauksen välittömästi tapahtuman jälkeisenä päivänä. Ota huomioon, että internetissä liikkuu monenlaisia lipunmyyjiä: Lipputrokarit ostavat suuria määriä lippuja laillisilta myyjiltä ja myyvät niitä eteenpäin suurella voitolla. Et ole oikeutettu reklamoimaan ylihintaisia lippuja, jos ne toimitetaan sinulle ja ne oikeuttavat pääsyn kyseessä olevaan tapahtumaan. Varmista lopullinen hinta aina ennen kuin luovutat maksukortin tiedot palveluntarjoajalle. Mikäli hintaa ja ehtoja ei ole selvästi esitetty tai et ymmärrä niitä, ei korttitietoja tule luovuttaa. 

Konkurssitilanteet

Mikäli matkanjärjestäjä tai lentoyhtiön konkurssin vuoksi matkasi peruuntuu osittain tai kokonaan, on sinulla oikeus reklamoida käyttämättä jääneen matkan osuus. Emme valitettavasit pysty korvamaan esimerkiksi uuden paluulennon kustannusta tai käyttämättä jääneitä tapahtumalippuja. Jos sinulle on aiheutunut ylimääräisiä kuluja konkurssista johtuen, voit ottaa yhteyttä matkavakuutuksesi myöntäjään tai esittää vaatimuksesi konkurssipesälle. 

Virheelliset veloitukset

Mikäli havaitset laskullasi sinulle täysin tuntemattomia veloituksia, sulje korttisi välittömästi soittamalla joko asiakaspalveluumme p. 010 444 2600 tai korttien sulkupalveluun p. 020 333. Varmista, ettei kukaan perheenjäsenistäsi tai läheisistäsi ole käyttänyt korttia tietämättäsi. Reklamoi tapahtumat viipymättä.

Varastettu kortti

Jos kadonnutta korttiasi väärinkäytetään, tee asiasta rikosilmoitus lähimmällä poliisiasemalla. Mikäli korttisi varastetaan ulkomailla, voit tehdä rikosilmoituksen kohdemaassa, mutta sinun tulee siitä huolimatta tehdä rikosilmoitus myös Suomessa. Sulje kortti välittömästi, jos et ole näin jo tehnyt. Vastuusi kortin väärinkäytöstä katkeaa soittaessasi korttien sulkupalveluun p. 020 333. Huomioi, että sinun on osattava soittaessasi kertoa, mikä tai mitkä kortit ovat kadonneet. Sulkupalvelu ei automaattisesi sulje kaikkia korttejasi. Mikäli henkilöpapereitasi on varastettu, suosittelemme tekemään oman omaehtoisen luottokiellon osoitteessa www.asiakastieto.fi.

Maksusuunnitelma

Ongelmia luottosi takaisinmaksussa?

Koronavirukseen liittyvä poikkeustilanne on muuttanut meidän kaikkien arkea. Toivottavasti sinä ja läheisesi olette pysyneet terveinä – se on tärkeintä. Tärkeäksi nousee kuitenkin myös oman talouden tilanne. Ehkä olet joutunut äkkiä työttömäksi tai lomautetuksi – ja jotenkin pitäisi pakollisista menoista selviytyä. 

Haluamme auttaa sinua pääsemään pahimman yli. 
Keräsimme tähän sinulle muutamia käytännön neuvoja.
 

Käytä hyväksesi edullisia maksuaikatarjouksia

Näytä jälleenmyyjät

© Svenska Handelsbanken AB (publ)