Usein kysytyt kysymykset laskutuksesta

Voinko sopia maksamiselle lisää aikaa? En juuri nyt pysty maksamaan.

Otathan mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluun. Jos olet hoitanut luottotiliäsi hyvin, voimme sopia väliaikaisesti pienemmistä kuukausieristä. Jos sovit maksusuunnitelmasta, niin huomioithan, että tänä aikana luottotilin käyttö on kielletty.

Pitääkö minun maksaa huomautusmaksu, kun velka on maksettu ennen huomautuskirjeen saapumista?

Kyllä.

Olen saanut maksuhuomautuksen, tuleeko siitä maksuhäiriömerkintä?

Yksittäisestä maksuhuomautuksesta ei vielä aiheudu maksuhäiriömerkintää. Mikäli huomautuksia tulee useita peräkkäisinä kuukausina, voi se johtaa luoton irtisanomiseen ja perintään siirtymiseen. Yksittäisetkin huomautukset voivat jatkossa rajoittaa luoton käyttöä ja estää esimerkiksi kortin uusiutumisen.

Kuinka pitkän maksusuunnitelman voin tehdä?

Tyypillinen maksusuunnitelma sovitaan kolmen kuukauden ajalle. Tapauskohtaisesti voimme sopia maksusuunnitelman kerrallaan enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Mitä maksusuunnitelman tekeminen maksaa?

Sovitusta maksusuunnitelmasta veloitetaan 10 € palkkio.

Voinko sopia uuden maksusuunnitelman, jos en pysty maksamaan nykyisen suunnitelman mukaisesti?

Jos et noudata sovittuja maksueriä ja eräpäiviä, uudesta maksusuunnitelmasta sopiminen ei enää välttämättä onnistu. Vanha maksusuunnitelma purkautuu automaattisesti, ja jäljellä olevan velan perintä jatkuu. Muistathan siis sopia maksusuunnitelman sellaiseksi, jonka kanssa pystyt elämään.

Jos tiedät etukäteen, ettet pystykään maksamaan sovitusti, kannattaa kuitenkin kysyä, mitä asiassa voi tehdä. Ota hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää yhteyttä asiakaspalveluun.

En ole saanut lähettämiänne kirjeitä. Mitä teen?

Kirje on saatettu lähettää väärän osoitteeseen, jos olet muuttanut etkä ole ilmoittanut uutta osoitettasi Handelsbanken Rahoitukselle. Luottotiliehtojen mukaan olet itse vastuussa osoitteenmuutoksen ilmoittamisesta. Väestörekisteriin ilmoittaminen ei pelkästään riitä.

Olen hävittänyt teiltä saamani kirjeen, mitä teen?

Viite ja tilinumero ovat samat, joten voit maksaa laskusi edellisen laskun tiedoilla tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme p. (09) 133 7710, ma-pe 9-16.30, la 10-16.

Jos olet rekisteröitynyt nettipalveluumme, saat laskun tiedot (tilinumeron, summan ja viitenumeron) myös osoitteesta www.hrasiakaspalvelu.fi

Mistä sähköpostiosoitteesta tavoitan teidät?

Voit lähettää sähköpostia osoitteella: laskutus [at] handelsbanken [dot] fi. Muistathan laittaa sähköpostiin nimesi, osoitteesi sekä puhelinnumeron, josta tarvittaessa tavoitamme sinut.

Olen lähettänyt teille sähköpostia. Kuinka pian voin odottaa vastausta?

Pyrimme vastaamaan sähköposteihin kolmen työpäivän kuluessa.